Odette moet nog veel leren…

1
382

Vandaag stelde Toerisme Oostende samen met Bart Tommelein de chatbot Odette voor. Een chatbot is een automatisch programma dat reageert op vragen, normaal zou dat behoorlijke resultaten moeten opleveren.

Dat systeem moest er komen volgens toerisme Oostende omdat er meer en meer vragen gesteld worden via de sociale media. Toerisme Oostende antwoordde al een tijdje niet meer op vragen die via Twitter werden gesteld.

Via artificiële intelligentie zou het systeem zelf snel moeten leren, de stad kondigde vanmorgen dan ook aan dat dit niet zomaar een “gimmick” is maar dat dit echt professioneel zou worden ingezet.

Een lezer heeft de chatbot vanmiddag eens kort getest en het bleek al snel dat er nog veel werk aan zal zijn.

We kunnen dus alleen maar hopen dat Odette voor het toeristisch seizoen nog een pak zal bijleren, want anders zal dit niet veel meer zijn dan een gimmick. Er werd al meer dan een jaar gewerkt aan Odette, hoeveel dit gekost heeft is niet duidelijk maar goedkoop zal het niet zijn.

Soms zijn mensen toch nog net iets beter.

1 REACTIE

  1. Beste garnaalkroketten punt
    is geen goeie vraag
    Mss : Ik zoek een goed visrestaurant.
    Of : Waar kan ik een goed visrestaurant vinden?
    Succes
    ?

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.