Oostende, 5 juni 2020 – De maaltijdservice Deliveroo is op zoek naar koeriers in Oostende waar het platform volgende maand wordt gelanceerd. Deliveroo breidt zijn aanwezigheid in België uit en stelt zijn diensten beschikbaar in een nieuwe stad. De maaltijdservice is reeds aanwezig in meer dan 35 Belgische steden met een efficiënte en betrouwbare service die heerlijke gerechten levert. Nu bereidt Deliveroo zich voor om ook de West-Vlaamse badstad vanaf juli te bedienen.

Rodolphe Van Nuffel, woordvoerder Deliveroo België, reageert:

“We zijn er trots op dat we onze uitbreiding in België kunnen voortzetten en dat nieuwe consumenten toegang zullen krijgen tot de voordelen van Deliveroo. We weten dat het moeilijk zal zijn voor de horeca om iedereen in restaurants te verwelkomen deze zomer en willen restaurateurs zo helpen om zoveel mogelijk gerechten te kunnen bereiden. Het is onze missie om klanten tevredenstellen en tegelijkertijd de restaurants in Oostende te ondersteunen.

We merkten al een tijdje een sterke vraag naar Deliveroo in Oostende en we zijn verheugd om volgende maand onze service te kunnen lanceren.”

Een kans voor koeriers

In Oostende creëert Deliveroo nieuwe werkmogelijkheden voor meer dan 50 koeriers die op zoek zijn naar flexibele werktijden. De koeriers van Deliveroo zijn hun eigen baas en kunnen zelf bepalen of en wanneer ze willen werken. Zo kunnen ze hun werk aanpassen aan hun leven en niet andersom, terwijl ze verzekerd zijn bij Deliveroo. Kandidaten kunnen zich inschrijven op de website onder het deeleconomie statuut, student zelfstandige of zelfstandige https://deliveroo.be/nl/apply .

Rodolphe Van Nuffel vervolgt: “We zijn zeer tevreden dat we deze nieuwe vacatures voor koeriers kunnen creëren. Voor jobstudenten of zelfstandigen is dit een uitgelezen kans voor een flexibele en goed betaalde job tijdens de zomer. Wij zijn op zoek naar mensen die gepassioneerd zijn over hun stad, dynamisch zijn met een uitstekend gevoel voor service, en op zoek zijn naar het voordeel van flexibele werktijden.”

Een kans voor restauranthouders

In deze bijzonder moeilijke tijden voor restaurants is gebleken hoe belangrijk meeneem- en leveropties zijn voor restaurants. Deliveroo heeft verschillende acties ondernomen om restaurants bij te staan met advies, promo campagnes en betere cashflow. In andere steden heeft de samenwerking met Deliveroo de verkoop van restaurants tot 30% kunnen verhogen. Restaurants kunnen contact opnemen met Deliveroo via https://restaurants.deliveroo.com/nl-be/apply .

Over Deliveroo

Deliveroo is een bekroonde bezorgservice die in 2013 werd opgericht door William Shu en Greg Orlowski. Deliveroo werkt met meer dan 80.000 geliefde restaurants en afhaalrestaurants, evenals 60.000 koeriers om de beste food delivery-ervaring ter wereld te bieden. Deliveroo heeft zijn hoofdkantoor in Londen, met 2.500 medewerkers in kantoren over de hele wereld.

Deliveroo is actief in meer dan 500 steden in 12 markten, waaronder Australië, België, Frankrijk, Hongkong, Italië, Ierland, Nederland, Singapore, Spanje, de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en het Verenigd Koninkrijk.

Actief in België sinds 2015, Deliveroo is aanwezig in 35 steden, waaronder Antwerpen, Brussel, Brugge, Charleroi, Gent, Hasselt, Kortrijk, Leuven, Luik, Mechelen, Namen en Waterloo. Momenteel zijn er 3.500 koeriers actief in het land en werken 3.000 restaurants met Deliveroo. 

Maatregelen van Deliveroo tijdens de COVID-19-crisis:

Voor koeriers:

·                Deliveroo leverde herbruikbare maskers, desinfecterende gels en ander sanitair materiaal, en koeriers konden tevens een terugbetaling van € 25 vragen voor een eventueel reeds gedane aankoop.

·                Er is een steunfonds ontwikkeld voor koeriers die geen leveringen kunnen doen omdat ze besmet zijn met het virus of in isolatie of quarantaine zitten.

·                Contactloze levering is verplicht tussen koerier, restauranthouder en klant, zodat elke restauranthouder de consument een veilige levering kan garanderen. Koeriers kunnen meer informatie vinden op de website.

 Voor restaurants:

·         Bestaande leveringsgebieden zijn uitgebreid om restaurants dichter bij potentiële klanten te brengen.

·         Toegewijde teams werken 24 uur per dag, 7 dagen per week om restaurants die willen leveren te helpen.

·         Voor nieuwe restaurants die zich willen inschrijven is er een beperkt inschrijvingsgeld.

·         De betaling gebeurt wekelijks in plaats van om de twee weken. Op die manier krijgen restaurants, die sinds de eerste inperkingsmaatregelen gedwongen zijn hun deuren voor het publiek te sluiten, sneller toegang tot contant geld.

·         In samenwerking met CentralApp, de Facebook-burgergroep “Aide aux restaurateurs #COVID19” en de Petit Futé-gids wordt er regelmatig een lijst bijgewerkt van de restaurants die in werking blijven om hen te ondersteunen: aide-aux-restaurateurs.be.

·         Deliveroo heeft gepersonaliseerde online marketingtools voor restaurants ontwikkeld om klanten te informeren dat chef-koks leveringsdiensten aanbieden.

·         Er zijn verschillende campagnes opgezet om de bestellingen bij restaurants tijdens de lockdown opnieuw te stimuleren waaronder de Grootste BuurtBistro, LoveMyResto, HelpHORECA en HereToDeliver.

·         Deskundig advies en aanbevelingen over het gebruik van het platform om de veiligheid te garanderen, worden aangeboden op een website exclusief voor restaurants.

·         We houden nauw contact met de betrokken autoriteiten en federaties om de bezorgdheid en de behoefte aan overheidssteun van restaurants aan de orde te stellen.

Geef een reactie