Gisterenmiddag werd de brandweer van Oostende opgeroepen voor een probleem bij hotel Royal Astrid in de Wellingtonstraat in Oostende. Bij de onderhoudswerken aan het zwembad liep het gisteren fout. Een technicus had zich vergist en gebruikte een verkeerde mengeling van producten, hierdoor ontstonden giftige chloorgasdampen.

De technicus kon zelf aan de brandweer vertellen wat er exact was gebeurd, de man werd daarna afgevoerd naar het ziekenhuis in Oostende. Bij het onderhoud van een tank in het zwembad werd zoutzuur en natriumhypochloriet gemend, hierdoor ontsnapte chloorgasdampen.

Afbeelding

De brandweer van Oostende ging binnen om zich te vergewissen van de toestand. Er bleken hoge concentraties aanwezig, daarop werd beslist om de mensen die aanwezig waren in die vleugel van het hotel te verhuizen naar een andere vleugel.

De brandweer vroeg versterking van een gespecialiseerd team uit Brugge, zij slaagden erin om met zuurbestendig materiaal de tank leeg te pompen. Het hotel werd daarna geventileerd.

Geef een reactie