Stad Oostende wil er zijn voor álle Oostendenaars die extra steun of hulp nodig hebben en hen beter begeleiden. Wie een welzijnsvraag heeft krijgt één aanspreekpunt en wordt dus begeleid door dezelfde maatschappelijk werker. Via wijkpunten komt er dienstverlening in de eigen buurt, om zo dichter bij de burger te staan.

Stad Oostende wil álle Oostendenaars met een hulpvraag bereiken. Alle inwoners met een welzijnsvraag kunnen voortaan beroep doen op één aanspreekpunt. “Deze maatschappelijk werker zal je bij alle hulp- en dienstverlening begeleiden en je de weg tonen naar extra hulp of ondersteuning. Niet enkel mensen met een leefloon ondersteunen we, elk individu willen we maximale kansen geven om deel te nemen aan de samenleving” aldus schepen Natacha Waldmann.

Dichter bij de burger

In de Vuurtorenwijk werd reeds een wijkpunt opgericht. Door de dienstverlening in de eigen buurt te organiseren, kan de stad nog meer Oostendenaars bereiken. Binnenkort komt er een extra wijkpunt bij in Mariakerke. “Met een hulpvraag hoef je dus niet meer altijd naar de OCMW-campus te komen. Met de wijkpunten brengen we steun tot bij de burger” zegt burgemeester Bart Tommelein.

Samen verder uitbouwen

De nieuwe manier van werken past in het geïntegreerd breed onthaal waar de stad samen met vele partners aan werkt. Stapsgewijs bouwen we aan een betere dienstverlening voor de burger. “We bundelen de krachten om een nog sterker sociaal verhaal uit te bouwen en de Oostendenaars zo goed mogelijk te ondersteunen” besluiten schepen Waldmann en burgemeester Tommelein.

Geef een reactie